Start akwarium 25 litrów

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Kubamil
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2020 14:08

Start akwarium 25 litrów

Post autor: Kubamil »

Dzień dobry,
Mam w planach za niedługo wystartować akwarium o pojemności 25 l i mam parę pytań dotyczących tego. Chciałbym umieścić w nim 3 Proporczykowce z Kap Lopez: 1 samiec i 2 samice oraz 4 Neony Innesa: 2 samce i 2 samice. Czy jest to dobre połączenie? Jeśli tak, to czy dałoby się dać tam jeszcze kilka innych rybek czy byłoby to już dla nich niedobre? I jakie podłoże mam zastosować? Czytałem że neony czują się dobrze gdy mają piaszczyste, z drugiej strony nie wiem czy proporczykowce. Dodam jeszcze że jestem początkujący w tych sprawach i na razie posiadam bardzo małą wiedzę.
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15745
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Witam na Akwaforum.
Może zacznijmy od tego że to akwarium jest za małe na jakiekolwiek ryby.
Neony wymagają zbiornika o długości minimum 50cm...

Albo załóż większe akwarium, np 63l albo w tym malutkim 25l zrób piękne krewetkarium.
Pozdrawiam. Barbara

akwaria 128l, 45l i inne, obsada różna, dużo roślin i krewetki. Nie stosuję chemii.

Akwarystyka to odpowiedzialność za żywe i czujące stworzenia, które nie krzyczą.

W najbliższych dniach będę mocno mniej dostępna na forum.
Ehnatox
Posty: 76
Rejestracja: 12 lut 2020 9:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Ehnatox »

Na takie małe akwarium, to może Razbora plamista/karłowata, otoski mogą być, bystrzyk amandy, Gupiki, ale Endlera nie zwykłe, Kiryski pigmeje.
Lub jeden Bojownik (sam)

Ogólnie jest kilka ryb, które aż tak bardzo by nie cierpiały w tak małym zbiorniku.

Bardziej bym się martwił o parametry. Ryby będą Ci padać jedna za drugą jak przesadzisz i nie będziesz miał naprawdę dojrzałego zbiornika.