Akwarium/welonarium proszę o pomoc

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
martimarti
Posty: 7
Rejestracja: 01 maja 2020 8:48
Lokalizacja: Mazowsze

Akwarium/welonarium proszę o pomoc

Post autor: martimarti »

Cześć,
Bardzo proszę o pomoc - nie ukrywam, nie znam się.

Mój syn dostał nieodpowiedzialny prezent od członka rodziny - 2 welony w kuli. Maluch bardzo rybeczki lubi, ale rzecz jasna wszystko spadło na moja głowę.
Poczytałam trochę i nabyłam rybkom akwarium 112l.

Z polecenia pana w zoologicznym kupiłam podłoże ‚stare dno’, żwirek, trochę roślinek, filtr aquael asap oraz lampkę leddy. Zalałam to wszystko wodą 5 dni temu, włożyłam tabletkę bactozymu.
Woda jest klarowna, ale zabarwiła się na żółto - myśle, ze od tego podłoża? Można coś z tym zrobić?
Na teście paskowym pH 7.5, NO2- 0, NO3- około 20 ppm.

I teraz kluczowe pytanie - czy to będzie działać i czy można już tam wpuścić te biedne welony z kuli? Czy trzeba czekać?

Z góry dzięki za odpowiedzi i proszę o nieocenianie, bo posiadaczem welonów stałam się nagle i nie z własnej woli, a chce żeby w miarę dobrze im się żyło ;)
Ehnatox
Posty: 76
Rejestracja: 12 lut 2020 9:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Ehnatox »

Musisz pokazać zdjęcie tej wody.
W takiej sytuacji ja bym wpuścił i codziennie robił podmiany wody do 30% żeby zbić Amoniak zanim nie wytworzą się odpowiednie bakterie.
martimarti
Posty: 7
Rejestracja: 01 maja 2020 8:48
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: martimarti »

Ehnatox pisze:Musisz pokazać zdjęcie tej wody.
W takiej sytuacji ja bym wpuścił i codziennie robił podmiany wody do 30% żeby zbić Amoniak zanim nie wytworzą się odpowiednie bakterie.
Wstawiam z kawałkiem ściany dla kontrastu
https://zapodaj.net/5c8788c2e4640.jpg.html
Ehnatox
Posty: 76
Rejestracja: 12 lut 2020 9:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Ehnatox »