Pomoc przy doprowadzeniu akwarium do ładu

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
wojtaszek171
Posty: 3
Rejestracja: 12 lut 2021 21:34

Pomoc przy doprowadzeniu akwarium do ładu

Post autor: wojtaszek171 »

Witam. Jestem początkujący. Mam niemały problem ze swoim rocznym akwarium (200l). Miałem ładne akwarium z całkiem sporą ilością roślin w bardzo dobrym stanie. Podłożem był żwir (5-8mm) i substrat pod spodem.
Niestety niedawna sytuacja zmusiła mnie do nagłej przeprowadzki. Jako, że teraz wynajmuję mieszkanie nie chciałem używać substratów (kto wie czy po roku znowu nie będę musiał wszystkiego mieszać). Użyłem jako podłoże 3-4cm piasku białego 1-3mm. Byłem zmuszony skrócić rośliny przed przeprowadzką więc jest nie za bujnie. Zakupiłem też krótką trawkę żeby zacząć przygotowywać podłoże. Wodę częściowo przeniosłem. Po tygodniu liście zrobiły się przezroczyste i zaczęły znikać. Zacząłem chodzić po rady do sklepów akwarystycznych (nie ogólnie zoologicznych) i zacząłem dozować makroelementy, węgiel i kupiłem paczkę kulek torfowych (wydajność około pół roku). Niezwłocznie również uruchomiłem reaktor CO2.

Jestem troszkę załamany tą sytuacją ponieważ wydałem całkiem sporo pieniędzy a akwarium jest w coraz gorszym stanie.

Druga sprawa to obsada. Chodząc do sklepów akwarystycznych zawsze prosiłem o radę w doborze kolejnej rybki. Niestety jak czytam na forach mam niezbyt dobraną obsadę. Nie mogę narzekać na stan rybek. Wszystkie są żywotne, żadne nie są agresywne, mają straszny apetyt (karmię 2 razy dziennie), nigdy nie chorowały (może poza gupikami które się skrzyżowały w jednej rodzinie i je pokrzywiło). Codziennie rano wstaję i skalary już pływają za mną w oczekiwaniu na jedzenie.