Pytanie początkującego o rośliny i oświetlenie

Gatunki, wymagania, pielęgnacja, nawożenie, glony w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Kurpś
Posty: 58
Rejestracja: 27 lis 2020 23:00

Pytanie początkującego o rośliny i oświetlenie

Post autor: Kurpś »

Witam :)
Dzieci trochę podrosły, więc mam trochę więcej czasu na hobby.
Przeglądając Internet natknąłem się na takie akwarium i zachwyciłem się nim. Akwarium w formie lasu to jest to ! Chciałbym skopiować taki pomysł. Wiem że to nie jest to jakbym sam wymyślił , ale trudno.
Chciałbym koniecznie mieć, najlepiej identyczne

https://www.youtube.com/watch?v=VdnFSmO5Exg

Jestem jednakże początkującym, choć stale czytam.

Mam do was szanowni forumowicze prośbę o pomoc.

Nie za bardzo chcę, przynajmniej na początek wchodzić w nawożenie chemią, czy CO2 z powody małej wiedzy i finansów, więc chciałem się zapytać czy ta lista roślin da radę bez tego w 200 - 240L akwarium ?

hygrophila pinnatifida,
wywłócznik simulans,
wywłócznik mattogrossense,
monte carlo,
glosostigma,
christmas moss,
eriocaulon Taiwan

Na podłożu master Soil.

Akwarium będę zamawiał, ale nie chcę się zbyt śpieszyć, muszę jeszcze przewałkować super trudny dla mnie temat oświetlenia Led kontra tradycyjne T5. Chciałbym T5, ale niestety muszę oszczędzać na finansach dlatego też na razie nie chcę iść w holenderskie.
Autor świeci tutaj 4x 39W T5 (2x 865 i 2x 830).

Umiem lutować, podstawy elektroniki znam ale czy da radę się zbliżyć na ledach do tego co widzę na YT w tym filmiku ?
Jeśli tak to jakie konkretnie ledy, czy power led, czy cre ? Mogę wydać na oświetlenie około 500-600 zł

Parametry wody u mnie w kranówce to odczytane z testera paska JBL.

NO3 10
NO2 0
GH >14, ppm >250
KH 6 ppm 107
pH 7,2
Cl2 mg/l ppm 0,8-1,5
Czy dla tych roślin to wystarczy, czy trzeba zbijać twardość ?

Ryby będą, ale jeszcze nie ruszyłem z tym tematem .
Zastanawiam się nad wysokością akwarium 40 czy 50 cm ?