Napowietrzacz, czy potrzebny?

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Dymion
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2020 11:10

Napowietrzacz, czy potrzebny?

Post autor: Dymion »

Cześć! Jestem początkującym akwarystą i chciałbym się zapytać kogoś bardziej doświadczonego ode mnie :) Kupiłem filtr kubełkowy AQUAEL MULTIKANI 800 i zastanawia mnie kwestia, czy dodatkowo powinienem dokupić napowietrzacz (zawsze wydawało mi się, że filtry mają wbudowaną funkcję napowietrzania wody) akwarium o pojemności 120l. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtass9
Moderator
Moderator
Posty: 2343
Rejestracja: 22 lis 2007 13:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Napowietrzacz, czy potrzebny?

Post autor: wojtass9 »

Napowietrzacz nie jest potrzebny .Wystarczy aby wylot filtra był tak ustawiony aby poruszał wodą na powierzchni.
Dymion
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2020 11:10

Re: Napowietrzacz, czy potrzebny?

Post autor: Dymion »

Dzięki za odpowiedź :)
RadoslawKamil
Posty: 8
Rejestracja: 20 maja 2020 15:43
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Napowietrzacz, czy potrzebny?

Post autor: RadoslawKamil »

Trochę nie pełna odpowiedź. W akwarium z niewielka ilością roślin i duża obsadą może być konieczne również i napowietrzanie. W mocno zarosnietym zbiorniku przynajmniej w nocy również może być konieczne. Najważniejsze to obserwować rybki i w dzień i zajrzeć do nich w nocy. Jak nie pływają przy powierzni znaczy że nie potrzebne dodatkowe napowietrzanie i filtr daje rade. Ewentualnie można zmajstrować deszczownice jak się nie lubi bąbelków☺
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15742
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Napowietrzacz, czy potrzebny?

Post autor: BARA »

RadoslawKamil pisze: 04 lip 2020 18:57 Najważniejsze to obserwować rybki i w dzień i zajrzeć do nich w nocy.