Start zbiornika low-tech 60l na ziemi

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Mi2ii
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2020 6:30

Start zbiornika low-tech 60l na ziemi

Post autor: Mi2ii »

Witam
Tak jak w temacie chciałbym wystartować ze zbiornikiem low-tech na ziemi ogrodowej. Akwarium miałoby być nastawione bardziej na roślinność, ale trochę ryb też będzie aby zapewniały naturalny nawóz. Na samym wstępie mówię że nie jestem profesjonalnym akwarystą, jestem laikiem w tym temacie. Trochę czytałem na różnych forach co i jak, ale przed samym startem wole się zapytać bardziej doświadczonych ludzi co kupić aby nie wyrzucać pieniedzy w błoto.
Posiadam już szkło o wymiarach 60x30x35 optiwhite 63l według producenta, z własnych wyliczeń wyszło mi, że zbiornik posiada 59.9l.
Rzeczy jakie chciałbym kupić to:
Filtr Fluval C3 580l/h
Grzałka auqel ultra heater 75W
Aquael Belka Oświetleniowa Led Leddy Slim 50-70Cm Plant 10W
Kulki gliniano-torfowe

Liczę że znajdę tu osoby które pomogą mi że startem akwarium.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
grzesi3k
Moderator
Moderator
Posty: 1640
Rejestracja: 11 sty 2018 0:17
Lokalizacja: Cork

Re: Start zbiornika low-tech 60l na ziemi

Post autor: grzesi3k »

Cześć.

Filtr, który wybrałeś ma spoko parametry, ale to jest kaskada. Może warto by było rozejrzeć się za jakimś kubełkiem? No chyba, że chcesz się upierać z kaskadą ;)
Grzałka OK. grzałka jak grzałka ;) Im więcej watów tym szybciej się nagrzewa, im szybciej się nagrzewa, tym lepiej trzyma temp. Ja w swoim 63 miałem 50W i było OK.
Nie będę pisać o oświetlneniu, które wybrałeś, bo go nie znam. Wiem, że ktokolwiek to brał to musiał dokupować więcej lub wymieniać. Wszystko zależy jakie chcesz mieć rośliny.
Kulki jak najbardziej, tylko nie wiem czy ma to sens skoro chcesz odpalać ziemniaka. :) W tym ziemniaku nawet nawozów nie dawałem poza żelazem ;)
pimowo
Posty: 575