Przykręcenie zaworu wejścia wody i wpływ na pompę

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Mlody87
Posty: 23
Rejestracja: 18 lip 2020 20:12

Przykręcenie zaworu wejścia wody i wpływ na pompę

Post autor: Mlody87 »

Cześć,
mam w akwarium filtr zewnętrzny. Przerzuca dość sporo wody a akwarium jest małe 30L. Wydaje mi się, że trochę za szybko się to odbywa. Tutaj nagrałem filmik:
https://youtu.be/4vd2DC_1FhI

Na wejściu do filtra, na wężu mam założony zawór, mogę go trochę przykręcić żeby przepływ wody był mniejszy ale zastanawiam się czy nie będzie to miało złego wpływu na pompkę.

Mam pampę SunSun JP-450G.

Czy przykręcenie zaworu nie spowoduje jakiegoś przeciążenie tej pompki albo zasysanie wody przez mniejszy otwór nie będzie zbyt dużym obciążeniem dla niej?

Już kiedyś o niej pisałem, wedłu producenta przerzuca 400L/h ale według moich pomiarów wyszło ok 150L/h.

Nie znam się za bardzo na takich sprzętach więc nie wiem na co mogę sobie pozwolic. Bardzo proszę o pomoc:)
MarJan
Akwarysta
Posty: 2371
Rejestracja: 23 kwie 2017 10:41

Re: Przykręcenie zaworu wejścia wody i wpływ na pompę

Post autor: MarJan »

Nie wygląda, żeby moc wypływu była za duża- ryb nie przykleja do przeciwległej szyby, roślin też, według mnie może być. Jeżeli filtr oryginalnie ma zawory, to po to by z nich korzystać, myślę że można zmieniać prześwit bez obaw.
Awatar użytkownika
grzesi3k
Moderator
Moderator
Posty: 1640
Rejestracja: 11 sty 2018 0:17
Lokalizacja: Cork

Re: Przykręcenie zaworu wejścia wody i wpływ na pompę

Post autor: grzesi3k »

Jest OK, mozesz dac dysze deszczownicy troche bardziej w gore i bedzie jak ta lala.
Awatar użytkownika
owlman
Posty: 740
Rejestracja: 19 lis 2017 13:20
Lokalizacja: Bruksela

Re: Przykręcenie zaworu wejścia wody i wpływ na pompę

Post autor: owlman »