Mętna i zabrudzona woda

Problemy z utrzymaniem czystości i odpowiednich parametrów wody

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Nanekakwarysta
Posty: 7
Rejestracja: 03 kwie 2020 0:15

Mętna i zabrudzona woda

Post autor: Nanekakwarysta »

Witam, jestem początkującym akwarystą a mój problem tkwi w mętnej wodzie jest dosłownie jak mleko gdy jest włączone światło a przy świetle dziennym widać brązowawe zabarwienie. Z początku myślałem że to korzeń, gdyż gdy go wyciągnałem i jeszcze raz kilka razy gotowałem barwił wodę na intensywny rubinowy kolor (redmoore) od tygodnia go moczę zmieniając wodę codziennie, lecz zabarwienie wody w akwarium nie uległo zmianie pomimo całkowitego spuszczenia wody i nalania od nowa świeżej następnego dnia woda znów przybrała opisany wcześniej kolor. Podejrzewam że to substrat barwi wodę (żwir kilkukrotnie dokładnie płukany). A zapewne mleczna jest przez pierwotniaki w niedojrzałym zbiorniku. Codziennie dodaje do wody bakterie (seachem Stability). Dziś zrobiłem podmianę (uzdatnionej wody) 20% i dodałem Seachem Clarity z nadzieją że filtr wyłapie zanieczyszczenia z wody, lecz i to nie pomogło. Testy kropelkowe robione i parametry w normie. Dodam że w akwarium są roślinki i dodaję 5ml Carbo dziennie. Zakupiłem również Seachem Purigen lecz umiejscowie go dopiero w filtrze gdy akwarium dojrzeje, najpewniej po miesiącu. Bardzo proszę o rady i stosowną pomoc, gdyż nie wiem co w danej sytuacji robić wiem napewno że pozostaje mi tylko czekać a rybki prędko do akwarium nie wylądują :(
Akwarium 300l
podłoże żwir naturalny 3mm
Substrat JBL AQUABASIS PLUS
filtr Kubełkowy HW-303A
Start zbiornika 29.03.20
Z góry dziękuje za pomoc i wskazówki oraz czekam z niecierpliwością. Pozdrawiam
macieja792
Posty: 210
Rejestracja: 01 sty 2020 9:25

Post autor: macieja792 »

Pozwól mu dojrzeć ,poczytaj o cyklu azotowym .
Ehnatox
Posty: 76
Rejestracja: 12 lut 2020 9:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Ehnatox »