Woda zabarwiona przez korzeń

Problemy z utrzymaniem czystości i odpowiednich parametrów wody

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
yooky
Posty: 1
Rejestracja: 14 lip 2020 16:14

Woda zabarwiona przez korzeń

Post autor: yooky »

Witam
Jestem nowy w akwarystyce.
Zakładam akwarium 112l. Na podłoże mam aktywne podłoże w "granulkach" o kolorze czerwony. Podłoże wcześniej przepłukałem ok 4-5 razy, ale woda płukając nadal była lekko mętna. Zalałem Wodę ok 3/4 akwarium. Woda była przeźroczysta. po około 3-4 godzinach dodałem duży korzeń. Korzeń dostałem od znajomego mocno wysuszony ( był dawniej w akwarium), korzeń tylko przepłukałem z kurzu i do akwarium. Stał tak całą noc. Korzeń oczywiście się unosił, ale co najgorsze zaczął barwić wodę (chyba on). Korzeń od razu wyciągnąłem ( był w wodzie ok 15h, korzeń teraz się moczy osobno), ale po 2 dniach woda w akwarium dalej herbaciana. Włączony obecnie tylko filtr HW-502. W filtrze mam gąbka, ceramika, zeolit. (Docelowo jak woda będzie OK chce zrobić ceramika,zeolit,węgiel + gąbka w filtrze na pobieraniu wody z akwarium do HW-502)
Czy woda się wyklaruje, czy podmieniać ?
MarJan
Akwarysta
Posty: 2371
Rejestracja: 23 kwie 2017 10:41

Re: Woda zabarwiona przez korzeń

Post autor: MarJan »

Węgiel wyklaruje wodę, nie polecam jednak stale go używać. Do filtracji najpierw gąbki jako mechaniczne oczyszczanie, potem ceramika i inne wedle uznania.
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15742
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Woda zabarwiona przez korzeń

Post autor: BARA »

Podmień kilkakrotnie wodę. Zeolitt i węgiel raczej zostaw na półce, jako medium filtracji biologicznej daj keramzyt, lawę i ceramikę.
Pozdrawiam. Barbara

akwaria 128l, 45l i inne, obsada różna, dużo roślin i krewetki. Nie stosuję chemii.

Akwarystyka to odpowiedzialność za żywe i czujące stworzenia, które nie krzyczą.

W najbliższych dniach będę mocno mniej dostępna na forum.