Danio choprae - czy to normalne zachowanie?

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Zyzoga
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 2020 7:31
Lokalizacja: RZeszów

Danio choprae - czy to normalne zachowanie?

Post autor: Zyzoga »

Witam forumowiczów,

mam pytanie dotyczące rybki Danio choprae:

3 dni temu wpuściłem 5 sztuk danio do zbiornika 54 litrowego razem z 20 szt neonków(nie pamiętam dokładnie nazwy odmiany, takie malutkie) i 5 krewetkami amano.

Temperatura wody ok. 25C, filtr i napowietrzanie cały czas włączone.

Pierwszego dnia danio zachowywały się zupełnie normalnie, zwiedzały zbiornik i dokazywały.

Problem pojawił się dwa dni temu: od dwóch dni rybki siedzą pochowane w trawach i za kamieniami. Od czasu do czasu jedna z nich wypłynie na szybki "zwiad" i wraca do kryjówki?

Czy to normalne zachowanie? Nie mam kompletnie doświadczenia z tymi rybkami, praktycznie wszędzie w opisach tego gatunku czytam, że to dość ruchliwe i żywiołowe rybki, a u mnie od dwóch dni bawią się w chowanego. Neonki tymczasem wyglądają jakby się już dobrze zaaklimatyzowały.
Awatar użytkownika
grzesi3k
Moderator
Moderator
Posty: 1640
Rejestracja: 11 sty 2018 0:17
Lokalizacja: Cork

Post autor: grzesi3k »

Masz mocno przerybione akwarium kolego. Oddaj te danio, neonki to sympatyczne ale dranie w wiekszej ekipie. No i przy tak licznej obsadze na bank zaczyna ci niewyrabiac filtracja.
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15745
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Radzę szybko podmienić sporą część wody a potem podmieniać co kilka dni do momentu uporządkowania obsady.
Sprawdź parametry wody. Kiedy akwarium zostało założone? Jak długo dojrzewało? Co odpowiada za filtrację? Ile jest rozlin w zbiorniku?
Pozdrawiam. Barbara

akwaria 128l, 45l i inne, obsada różna, dużo roślin i krewetki. Nie stosuję chemii.