Bojownik jakby wydęty z przodu (fotki dobrze to pokazują)

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Tichy
Posty: 36
Rejestracja: 14 sie 2019 18:55
Lokalizacja: Kraków

Bojownik jakby wydęty z przodu (fotki dobrze to pokazują)

Post autor: Tichy »

Witam Wszystkich,

mam prośbę: czy ktoś umie mi powiedzieć, co się stało mojemu bojownikowi? W teorii wszystko robię OK, testy wody wydają mi się OK, a rybka choruje, co mnie mocno smuci i nie wiem, jak mu pomóc :-( Nie znam się na budowie wewnętrznej ryb, nie wiem, co on ma w miejscu, które się jakby wydęło, więc po prostu proszę o rzut oka na zdjęcia:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Na pewno dawniej tego nie miał, myślę, że ma to od ok. tygodnia, choć nie wiem, czy od początku było tak duże, chyba nie, bo byśmy zauważyli od razu. Czy to coś groźnego i jak mogę temu zaradzić?

Garść faktów:
1) Akwa ok. 50 l., podmiany wody co tydzień w ilości 5-6 l.
2) Ogólnie bojownik może jest mniej ruchliwy, jak się dobrze zastanowić, ale to ciężko określić kategorycznie, bo on ogólnie jest nieruchawy „od zawsze”, tak w poprzednim, jak i w obecnym akwarium.
3) Na pewno nie miał tego przed przenosinami do nowego akwa, myślałem, że gorzej niż w tych śmierdzących sinicach mu nie może być, ale widać coś jest nie tak :-(
4) Testy wody są pod linkiem:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Oczywiście rybkę wpuściłem (2020.04.26., równo miesiąc temu), gdy parametry wody były zgodne z tym, co podano mi na tut. Forum, skonfrontowałem to też z innymi opisami z neta i z parametrami opisanymi w samych testach. Widać było wyraźnie prawidłowy cykl azotowy, substancji w szkodliwych ilościach nie było.