Może mała pomoc ?

Rozmnażanie ryb w akwarium, czyli jak dochować się potomstwa

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Dreampo
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2015 14:28

Może mała pomoc ?

Post autor: Dreampo »

Witam jestem początkująca w dziale akwarystyki i chciałabym się dowiedzieć czy moja molinezja jest kotna czy to choroba?

http://ifotos.pl/zobacz/IMG201508_wqnwsqe.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/IMG201508_wqnwape.jpg
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15745
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Zdjęcia są tak duże, że ciężko jest coś zobaczyć. Na drugim zdjęciu ryba jest niewyraźna, nieco mniej na pierwszym. Ciężko jest mi ocenić nawet, czy to jest samiec czy samica, ale jeżeli to samica to może być kotna.

Daj lepsze zdjęcia ryby i mniejszego formatu.
Czy ryba ma normalną płetwę odbytową czy gonopodium?
Pozdrawiam. Barbara

akwaria 128l, 45l i inne, obsada różna, dużo roślin i krewetki. Nie stosuję chemii.

Akwarystyka to odpowiedzialność za żywe i czujące stworzenia, które nie krzyczą.

W najbliższych dniach będę mocno mniej dostępna na forum.
Dreampo
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2015 14:28

Post autor: Dreampo »

http://ifotos.pl/zobacz/IMG201508_wqnshwe.jpg
Naprawdę może to zabrzmi głupio ale ciężko mi stwierdzić czy ma gonopodium. A zdjęcia nie wiem czemu takie duże.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15745
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Na zdjęciu widać młodego samca molinezji, wyraźnie widać gonopodium.

Tak przy okazji: fatalne podłoże. Ten gruby grys może zatwardzać wodę, w dodatku pomiędzy kamienie wpadają resztki pokarmu, szczątki roślin o odchody ryb, są trudne do usunięcia nawet przy cotygodniowej podmianie wody połączonej z odmulaniem.