Dziury w roślinkach

Gatunki, wymagania, pielęgnacja, nawożenie, glony w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Bladzio1
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2006 15:26

Dziury w roślinkach

Post autor: Bladzio1 »

Witam
Jestem początkującym akwarystą i mam problem z roslinkami.Niedawno zakupiłem anubiasa, w sklepie wyglął na zdrową roslinkę, miał żywy kolor.Po kilku dniach od posadzenia w moim akwa zaczęły sie na lisciach robic dziurki ktore z kazdym dniem się powiekszały aż musiałem powycinac te liscie:( :(
Innym problem jest moczarka która tez jakby straciła kolory po wsadzeniu w zbiorniku.Listki są jakby delikatnie brązowe na koncach i podsuszone:(
prosze o poradę
Awatar użytkownika
porki38
Przyjaciel Akwaforum
Posty: 774
Rejestracja: 27 maja 2005 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka, Łódź

Post autor: porki38 »

Na poczatek podaj jakiego sprzetu używasz w akwarium, jakie są parametry wody i czym ewentualnie nawozisz. Dopiero wtedy będziemy mogli Ci pomóc :wink:
Co do anubiasów to nie sadzimy ich do podłoża a przyczepiamy np. do korzenia :wink:

Pozdrawiam
90l-SA - sprzedam
Bladzio1
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2006 15:26

Post autor: Bladzio1 »

Zbiornik 50L. Filtr Fan -1,oświetlenie 18W(standard w pokrywie),KH - 10n, pH - 7,5-8. Nawoże środkami płłynnymi tetra i tropikal.
Mówisz ze przyczepiamy je do korzenia?Ale jak skoro one mają swoje ładne korzenie, to dlaczego nie można ich wsadzic do podłoża?
Awatar użytkownika
porki38
Przyjaciel Akwaforum
Posty: 774
Rejestracja: 27 maja 2005 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka, Łódź

Post autor: porki38 »

Do podłoza nie można bo będą z biegiem czasu gnić korzenie :wink: Ja na początku swojego 60l posadziłem anubiasa na korzeniu i teraz ma się dobrze http://img248.imageshack.us/my.php?imag ... 2107mx.jpg Radze Tobie tez tak zrobić.
Jesli chodzi o moczarke to ona już tak ma że przy zmianie warunków traci liscie :wink: