Przebudowa pokrywy WROMAK 100 x 40

Dział dla majsterkowiczów

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
tpazyra
Posty: 7
Rejestracja: 05 sty 2006 23:17

Przebudowa pokrywy WROMAK 100 x 40

Post autor: tpazyra »

Witam !!
Mam nowe akwa dł 100x szer 40x wys50 i chciałbym zrobić akwa roślinne - po dwóch tygodniach pracy akwarium zauważyłem że dotychczasowe 2x30W to stanowczo za mało. Poczytałm troszeczkę formu i przerobiłem swoją pokrywę WROMAK usuwając jedną świetlówkę T8 i wstawiając w to miejsce dwie 39 W T5.
Jestem elektrycznym laikiem więc miałem trochę obaw ale okazało się że nie miałem najmniejszych problemów, więc polecam wszystkim majsterkowanie.
Wszystkie komponenty kupiłem w Aqva-light.pl (POLECAM) wg poniższej specyfikacji:
1. Świetlówka OSRAM FQ T5 860 39W | 1 x 30.99 zł = 30.99 zł
2. Świetlówka SYLVANIA - Świetlówki T5/860 (6000K) 39W | 1 x 23.99 zł = 23.99 zł
3. oprawka bryzgoszczelna | 4 x 6.99 zł = 27.96 zł
4. uchwyt metalowy | 6 x 0.59 zł = 3.54 zł
5. Przewód z wtyczką i wyłącznikiem - biały | 1 x 6.29 zł = 6.29 zł
6. Statecznik ELXc239 | 1 x 98.99 zł = 98.99 zł

SUMA: 191.76 zł brutto
KOSZT PRZESYŁKI: 19.99 zł
RAZEM: 211.75 zł brutto

Mam teraz 108W/ 180 L czyli 0,6 W/l

Zostawiłem jedną T8 z dwóch powodów (1. brak funduszy , 2. Mogę w to miejsce w przyszłości zastosować "specjalistyczną" świetlówkę, obecnie mam zwykła, 10000K)
poniżej fotki przerobionej pokrywy:


Obrazek

Obrazek

_________________
Moje akwa:
Obrazek
Awatar użytkownika
porki38
Przyjaciel Akwaforum
Posty: 774
Rejestracja: 27 maja 2005 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka, Łódź

Post autor: porki38 »

Dobra robota :D Widze że sprzęt tez z wyższej półki. Szczerze mówiąc to takie rozwiązanie na pewno Ci wystarczy, gdyż 0,6W/l to jest już duzo i przy wyższtch wartościach trzeba bardzo dokładnie kontrolować mikro i makroelementy. Czyli zrobiłeś to raz a porządnie. Gratuluje pomysłu i również chęci do pracy. Dla mnie bomba :D

Pozdrawiam