Porada dla początkującego

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Woj
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2017 8:12

Porada dla początkującego

Post autor: Woj »

Witam
Otrzymałem akwarium w spadku, bo nikt nie chciał go wziąć a mi się żal zrobiło tych rybek więc jestem zupełnie początkującym w tym temacie.
Akwarium jest nietypowe 85x45x65cm, uruchomiłem filtr wlałem wodę i wpuściłem otrzymane ryby.
Na razie działa i ryby mają się dobrze. W akwarium mam dwa korzenie i kilka roślin.
Ryby :
2x bojownik bezbronny samice
2x molinezja ostroustna
6x kiryski pstre
4x kiryski panda
1x prętnik trójbarwny
2x neoki
3x skalary
4x zbrojnik pospolity
1x zbrojnik lamparci
1x piskorek kuhli
3x sum rekini
Proszę o pomoc w doborze pokarmu oraz ogólne uwagi co do obsady i ewentualnie doboru roślin dla podłoża piaskowo żwirowego.
Co ewentualnie dodatkowo możecie mi poradzić na początek.
Awatar użytkownika
krzych_100
Moderator
Moderator
Posty: 3937
Rejestracja: 11 lut 2014 12:16
Lokalizacja: Bytom

Post autor: krzych_100 »

Witaj.

Faktycznie, akwarium trochę nietypowe, bo za wysokie, ale cóż jak się nie ma co się lubi, to ...
Tak na początek, to dobrze jest zmierzyć sobie wodę na twardość i odczyn, można to zrobić w sklepie (odstałą próbkę wody w jakiejś buteleczce).
Chodzi o to, aby wiedzieć, jakie ryby trzymać.
Jeśli nie zamierzasz mieszać i zakwaszać wody, to należy dobrać ryby wód zasadowych - czyli można oddać poza molinezjami wszystko, bo poza molinezjami wszystkie Twoje ryby preferują raczej niezbyt twardą wodę.
Pozdrawiam
Krzysztof
------------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem :)
Prowadź dyskusję na Forum, nie na PW.
Awatar użytkownika
giewont
Akwarysta
Posty: 612
Rejestracja: 30 gru 2014 17:23
Lokalizacja: Wszebory pow. Wołomin

Post autor: giewont »

A możesz nam pokazać to akwarium.
Daj jakieś zdjęcie.