Nowe akwarium - padające neony

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Błażko
Posty: 11
Rejestracja: 04 maja 2017 6:31

Nowe akwarium - padające neony

Post autor: Błażko »

Cześć wszystkim,
Jestem początkującym akwarystą. Niestety pierwszy post na forum to problem i prośba o Waszą pomoc/radę.
Zacząłem od zestawu dla początkujących (wg opisu ze stron internetowych):
- akwarium 50l. z energooszczędną świetlówkę o mocy 11W,
- filtr wewnętrzny wraz z deszczownicą o wydajności 300l/h w pełni wyposażony w media filtracyjne, z regulacją przepływu (claro 300)
- grzałkę z termostatem o mocy 50W, (thermo plus 50)

Wszelkie działania podjąłem według wytycznych sprzedawcy ze sklepu, które dodatkowo konsultowałem ze znajomym, który zajmuje się akwarystyką od lat.

Pierwszego dnia do akwarium dałem uzdatniacz wody "Esklarin". Potem przez tydzień dodawałem do wody bakterie z preparatu "Stability". Cały czas w akwarium chodził filtr. Po ok. 9 dniach poszedłem po pierwsze rybki.
Zdecydowałem sie na:
- 7 Neonów czerwonych
- 4 kirysy pandy
- glonojada (złotego?)
- piskorka

W akwarium na początku były tylko sztuczne roslinki, potem większość z nich (6 z 8 ) wymieniłem na żywe.
I teraz problem. Od wpuszczenia rybek do akwarium każdy poranek zaczyna się od odłowienia padniętego neonka. Z ławicy 7 rybek zostały juz tylko 4 neonki. Nie mam pojęcia, co może być powodem. Zauważyłem, że pod wieczór jedna rybka odłącza się od ławicy i dziwnie rusza pyszczkiem. Następnego dnia leży na roślinkach śnięta - bez żadnych szczególnych widocznych objawów zewnętrznych (żadnych plamek, narośli, czy takich rzeczy). Po pierwszym dniu myślałem, że to może stres. Ale teraz z każdym dniem zdziwienie rośnie. Sądziłem, że gdyby to były złe parametry wody, to rybki padły by wszystkie - jakoś w jednym momencie.