[112 L] PLAN zakładania pierwszego akwarium

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek112
Posty: 20
Rejestracja: 23 cze 2017 21:49

[112 L] PLAN zakładania pierwszego akwarium

Post autor: bartek112 »

Witam Drogich forumowiczów!
Czytam wasze wpisy od kilkunastu dni i jestem pełen podziwu dla ludzi oddanym pasji i gotowym do wymiany doświadczeń.
Tytułem wstępu dodam, że poza jedną przygodą z akwarystyką w dzieciństwie jestem totalnym amatorem.

Zwracam się do was z prośbą o opinie i sugestie. A więc przechodząc do rzeczy --> Zaplanowałem zakup i urządzenie akwarium,
Wyczytałem, że czym większe tym lepsze. No więc wybór padł na standardowe 112 L. Czym dłużej czytam tym dochodzę do wniosku, że to i tak mało, jednak trzeba się na czymś oprzeć i nie można popadać w megalomanię. No więc wyjściowo padło na 112 L w wersji full Optiwhite.

Woda (dane z wodociągów):
pH= 7.0-7.7
GH= 12-12.5
dokładne badania przeprowadzę jak tylko zakupie testy

Sprzęt:
+ akwarium full Optiwhite 112 L (80 x 35 x 40 cm)
+ filtr zewnętrzny SUNSUN HW302 lub Aquael Unimax 250
+ filtr wewnętrzny Aquael 1000
+ grzałka 50-100 W z termostatem
+ oświetlenie belka ze świetlówkami T5
+ opcjonalnie bimbrownia

Podłoże:
+ podłoże żwir ciemny grad. 1-3mm + jasny piasek bazaltowy 1mm na ścieżkę lub wyspę
+ substrat gotowy
+ zeolit
+ kulki gliniano-torfowe
+ troszkę dolomitu, pół łyżeczki, zrównoważy dodatek kulek g-t
+ korzeń średniej wielkości, kokos, kamienie (wydzielające ścieżkę i zbiegające w grotę + luzem ze 3 szt)
+ liść dębu

Chemia:
+ bakterie nitrowe ( właściwie to nie chemia )
+ preparat do usuwania chloru z kranówki
+ potas, fosfor, żelazo
+ testy do wody na NO3, PO4, pH, KH, GH, NO2
+ leki


Rośliny:
+ anubias
+ żabienica
+ mikrosorium (na korzeń)
+ nurzaniec
+ rogatek
+ ....

Ryby:
+ neon innesa lub inny szt ok 15 lub danio pręgowane lub lamparcie szt ok 15