Neonek - biała kropka (nie ospa)

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ksyweksto
Posty: 27
Rejestracja: 28 cze 2017 9:19

Neonek - biała kropka (nie ospa)

Post autor: ksyweksto »

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum!
Jest to moj pierwszy post, jestem na etapie początkującym.
Proszę o pomoc w identyfikacji choroby jaka dotknęła moje neonki .
Akwarium 110l dokładnie takie : link usunięty. aczkolwiek jeszcze tydzień temu miałem 30l.
W akwarium posiadam:
10 neonkow
3 skalary (wrzuciłem wczoraj)
1 glonojad
2 gupiki + 1 malutki na którego już skalary polują :)
1 bojownik
4 krewetki
4 żywe roślinki
Temperatura 26 stopni , zestaw CO2 link usuniety
pokarm tetra min
Parametrów wody nie znam.

Tutaj wrzucam zdjęcia neonkow, takie coś występuje u dwóch lub 3 neonkow, początkowo było tylko u 1 sztuki. Co to może być? Jak sobie z tym poradzić?
Dzięki za pomoc!
https://postimg.org/image/5l2arcg5d/
https://postimg.org/image/u0aisef29/
https://postimg.org/image/5l2arcg5d/
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15745
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Wpuściłeś ryby do niedojrzałego i nie przygotowanego akwarium, w dodatku źle urządzonego i ze źle dobraną obsadą...

Ze względu na fatalne warunki, jakie stworzyłeś, ryby są podatne na atak kulorzęska, czyli zaczyna się problem z tzw. rybią ospą.

Podmieniaj intensywnie wodę co parę dni - inaczej ryby będą pływać we własnych wydalinach i się dodatkowo truć oraz użyj jak najszybciej preparatu Ichtio firmy Zoolek, żeby zwalczyć kulorzęska


Skalary oddaj, Twoje akwarium jest dnia nich znacząco za małe.

Zrób porządek z obsadą:
10 neonkow - neony Innesa to ryby zimnolubne, woda miękka i kwaśna
3 skalary (wrzuciłem wczoraj) - to ryby ciepłolubne, akwarium minimum o wysokości 50cm, minimum 200l na jedną parę tych ryb, woda miękka i kwaśna