Chory danio różowy

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
emiliach
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2017 9:58
Lokalizacja: Warszawa

Chory danio różowy

Post autor: emiliach »

Witam Państwa serdecznie,

bardzo proszę o pomoc w diagnozie. Jestem kompletnie początkującą akwarystką, a lista możliwych chorób jest dla mnie nie do ogarnięcia... Bardzo Państwu dziękuję za pomoc.

25 litrów
4 danio różowe, 7 neonków innesa, 2 brzanki pięciopręgie
Aquatic Nature - Tropical Energy Food
bakteria - Stability
25 stopni
pierwsza podmiana wody w sobotę (02.09.2017) ok. 20%, woda stała przez około 5 dni
akwarium stało ok. 3 tygodnie przed wpuszczeniem ryb
ryby zostały wpuszczone 26 sierpnia 2017 roku
filtr ASAP 300 l/h ; grzałka 25W ; oświetlenie LED 6W
rośliny: 1x Myriophyllum aquaticum, 1x Cryptocoryne Brown
podłoże: brunatno-czarny żwirek

Jeden z czterech różowych danio jest znacznie chudszy. PRÓBUJE jeść, ale wypluwa. Pływa w górnych partiach akwarium, często pływa w miejscu. Wygląda na zmęczonego, z trudem porusza się po akwarium. Nie zauważyłam zmian na jego ciele. Wydaje mi się, że słabo porusza płetwami, sprawia wrażenie "zassanego" do środka. Przez 1 wieczór, po zmianie wody, był wygięty w łuk.

Reszta ryb jest energiczna, chętnie je, "dobrze wyglądają", jeśli chodzi o ich masę ciała.

Do postu dodaję zdjęcie danio.
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15742
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Masz za małe akwarium na trzymanie ryb - wszystkie do oddania.

Dla danio i neonów jest za ciepło. Poczytaj o wymaganiach ryb jakie trzymasz!

Czy znasz parametry wody? Odczyn? Twardości? Czy były badane azotyny?

Zdjęcie danio wrzuć na serwer zewnętrzny i podaj nam link.
Pozdrawiam. Barbara

akwaria 128l, 45l i inne, obsada różna, dużo roślin i krewetki. Nie stosuję chemii.