Akwarium 54l- padają gupiki (zatrucie amoniakiem?)- pomocy!

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
zoma
Posty: 6
Rejestracja: 23 paź 2017 19:02

Akwarium 54l- padają gupiki (zatrucie amoniakiem?)- pomocy!

Post autor: zoma »

Dobry wieczór,
akwarystyką zajmuję się od marca tego roku, więc jestem zupełnie zielona. Akwarium 54l mam od sierpnia, dojrzewało około 3 tygodni. Temperatura 24 (obecnie podniesiona do 26) stopni, pH około 7,8, dGH około 15. Innych parametrów niestety nie znam. Filtr chiński, z deszczownią, 600l/h. Grzałka z termostatem, też chińska. Jedno i drugie chodzi non-stop. Jest jeszcze napowietrzacz firmy Sera, około 12 godzin dziennie. Oświetlenie led, 12-15 godzin na dobę (zwykle 13). Kilka gatunków roślin, słabo się rozrastają (lymnophila, hygrophila, hydrocotyle, mech jawajski, żabienica, duży Heniek, kabomba i jeszcze parę). Jeden korzeń dla dekoracji. Podłoże to biały piasek kwarcowy. Karmię spiruliną (głównie z myślą o krewetkach), dafnią suszoną, pokarmem tropical 8w1 i proszkiem dla narybku, też od tropicala.

Gupiki (7 sztuk, wówczas do 3,5 cm długości) wpuściłam po około 3 tygodniach dojrzewania zbiornika. Trafiły tam też krewetki (Amano- 3szt., Red- 5 szt. z zamiarem dokupienia więcej). Wkrótce dorzuciłam do nich 1 dorosłą samicę ze starego "zbiornika" (8l, wiem- bez komentarza) i jej młode (razem 16 sztuk, nieco większe niż centymetr. Planowałam z czasem zostawić 6-7 samic. Planowałam dość długo, a tymczasem skończyłam z ponad dwudziestoma dorosłymi rybami w małym baniaku...