Pytanie o ilość rybek ( jestem początkujący)

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Karolstopa
Posty: 30
Rejestracja: 18 lis 2017 19:21

Pytanie o ilość rybek ( jestem początkujący)

Post autor: Karolstopa »

Witam , mam na imię Karol . Zakładam ten temat ponieważ udało mi się zgromadzić pieniążki na moj pierwszy tank. Przyznam że sporo czytalem i oglądałem filmów ale teoria niestety nie równa się praktyce i chciałbym zasięgnąć rad od doświadczonych akwarystow....
Przejdźmy do rzeczy- zakupiłem male akwarium o pojemności 70 litrów ( wielkosc mieszkania nie pozwala na nic większego) zrobiłem tak jak wszyscy pisali ( płukanie zwirku, 7 dni woda odstala , filtr 24h na pełną moc itp itd ) posadzilem roślinki: 1x anubis ( dość sporych rozmiarów) 4 x mikrozurium i 2 małe roślinki których nazw nie pamiętam ( jeśli to bardzo istotne to mogę pogooglowac i poszukac nazw) . Tak jak pisałem woda odstala i dojrzala więc wpuscilem rybki....i niestety chyba popełniłem błąd. Są to 2x welonek 4 x samiec gupika 3 x samica gupika 1x bojownik ( samiec ) 1x kirysek. I tutaj pytanie do Was - czy nie za dużo/mało rybek ? Jeśli mogę coś dołożyć to jaka rybke i w jakiej ilości? Jeśli ważny jest wyglad tanku to mogę dodać zdjęcie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Neurochirurg
Ekspert akwarysta
Posty: 2796
Rejestracja: 29 wrz 2015 10:02
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Neurochirurg »

Karolstopa pisze:Witam , mam na imię Karol .
Cześć.
Karolstopa pisze:Tak jak pisałem woda odstala i dojrzala
To, że woda stała 7 dni nic nie znaczy, pewnie skisła. Dojrzewanie akwarium polega na namnażaniu się szczepów bakterii nitryfikacyjnych w funkcjonującym zbiorniku (poczytaj: cykl azotowy w akwarium).
Karolstopa pisze:i niestety chyba popełniłem błąd.
Na pewno.