CO2 czy napowietrzacz?

Problemy z utrzymaniem czystości i odpowiednich parametrów wody

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Dominika9711
Posty: 19
Rejestracja: 06 lut 2018 21:18
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

CO2 czy napowietrzacz?

Post autor: Dominika9711 »

Witam wszystkich
Z racji że jestem początkująca chciałabym się dowiedzieć czy napowietrzacz zastąpi CO2 ? Bo to raczej nie jest to samo ?
Czy skoro mam w akwarium napowietrzacz to zamontować jednak CO2 ?

Posiadam dopiero co posadzone roślinki ( jest ich sporo ale są małe )
Awatar użytkownika
grzesi3k
Moderator
Moderator
Posty: 1640
Rejestracja: 11 sty 2018 0:17
Lokalizacja: Cork

Post autor: grzesi3k »

Napowietrzacz jak nazwa wskazuje dostarcza powietrze, CO2 mimo, że jest składnikiem powietrza, jako czyste nie nadaje się do oddychania. Ogólnie osobiście niepolecałbym ci CO2 i napowietrzacza w tym samym czasie. Pogorszysz rozpuszczanie się gazów w wodzie. Po prostu woda będzie już nasycona. Używaj CO2 jak masz dużo roślin, one wtedy podczas fazy jasne fotosyntezy przerobią CO2 na tlen wymagany przez inne żyjątka w akwarium. Jeśli nie masz dużo roślin, to daj sobie spokój z CO2, wtedy daj napowietrzacz. Rośliny jeśli jest ich mało, nie dadzą rady napowietrzyć zbiornika.

No i jeszcze dochodzi sprawa, o jakim zbiorniku mówimy? Rozmiar ma znaczenie xD, rośliny mają znaczenie. Daj jakiś opis, może wrzuć zdjęcie (może być w tym przypadku nawet takie robione żelazkiem).

Powodzenia!
MarJan
Akwarysta
Posty: 2371
Rejestracja: 23 kwie 2017 10:41

Post autor: MarJan »

Napowietrzacz jest w akwarium zbędny, jeżeli filtr ustawisz, aby wypływ wody z niego marszczył taflę wody to w zbiorniku będzie wystarczająco tlenu dla życia, nigdy nie miałem brzęczyka- niepotrzebny hałas.