Dioda Power Led 1w super xenon
Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4
- krzych_100
- Moderator
- Posty: 3937
- Rejestracja: 11 lut 2014 12:16
- Lokalizacja: Bytom
Nie, łatwiej odprowadzisz ciepło (chłodzenie to co innego).Rozumiem ze jeżeli założę większy radiator otrzymam więcej wat z diod ?
Taką diodę musisz odpowiednio zasilić i odprowadzić ciepło.
Wejdź w link na stronie głównej i zobacz, jakie elementy do tego służą.
Pozdrawiam
Krzysztof
------------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Prowadź dyskusję na Forum, nie na PW.
Krzysztof
------------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Prowadź dyskusję na Forum, nie na PW.
W pewnym sensie tak.Mateusz26 pisze:Rozumiem ze jeżeli założę większy radiator otrzymam więcej wat z diod ?
To ograniczenie o którym pisałem wynika ze zdolnośći odprowadzenia ciepła które wydziele sie gdy "dioda świeci"
Aby ograniczyć moc do bezpiecznych wartości w danych waarunkach musisz diodę odpowiednio zasilić. Jeśli zwiększysz powierzchnię radiatora możesz zmienić warunki zasilania aby dioda święciła większą mocą .
Oczywiście samo wstawienie większej blaszki nie spowoduje podniesienie mocy a tylko odprowadzi więcej ciepła podnosząc tym samym limit mocy .
W przypadku tego zasilacza o który pytałeś ważne jest jego rodzaj tzn czy stabilizowany jest prrąd czy napięcie wyjściowe . Podejrzewam że to zasilacz ze stabilizowanym napięcie o podanym prądzie max.
W takim wypadku zasilacz będzie sie nadawał ale musisz zastosować tzw driver lub w najprostszym wypadku rezystor który spowoduje obniżenie prądu płynacego przez diodę .
Przy okazji podany prąd 900 czy też 950mA to prąd mocy max lub prąd max. Takich wartości należy unikać i należy go stosownie obniżyć a ciągła praca takiej diody z moca max jest powaznym błędem konstrukcyjnym i powoduje cały szereg niepożadanych konsekwencji .
Dla zasilacza 12V i typowej diody COB 10W najprawdopodobniej odpowiednim opornikem będzie 4,2ohm (oznaczany często jako 4R2) o mocy min 3W ale lepiej wybrać cermetowy 5W.
W przypadku Tak małego radiatora obawiam sie że opornik będzie potrzebny nieco większy
ps
jestem zdziwiony że trafiłeś na naświetlacz 10W o mocy pomierzonej 10W . Osobną kwestią jest sposób pomiaru ale nie wazne . Mi sie taki nie zdarzył ale chętnie poznam źródło zakupu takiego bo zwykle muszę przerabiać
O zasilaniu PowerLED ciekawie opowiada ElektroPrzewodnik
Taki naświetlacz mam. Pobór mocy wg. watomierza to jakieś 9-10W, nie widzę tym nic dziwnego.jestem zdziwiony że trafiłeś na naświetlacz 10W o mocy pomierzonej 10W
Pozdrawiam,
Kamil
Dziwne... U mnie działa
Kamil
Dziwne... U mnie działa
No tak - prawdę gość prawi co prawda więcej o zasilaczach niż diodach ale nie ma tam żadnych nieścisłości .
Z tego materiału wynika również bład jaki popełniłeś (zapewne) przy pomiarze mocy diody zaprezentowanego zasiacza Tam gostek wyraźnie to podkreślił .
Mówimy cały czas o mocy dostarczonej do diody a nie pobieranej z sieci - to jest zasadnicza sprawa . Nie mam zamiaru wchodzic z Tobą w jakieś spory techniczne bo na końcu może sie okazać że trafiłeś na jakiś egzemplarz który wymyka sie moim doświadczeniom .
Masowo w tych zasilaczach jest taki układ :
dioda COB 12V zasilana z przetwornicy 350mA
te diody występują w 2 wersjach :
12V/900mA
32V/350mA
takie pozorne niedopasowanie powoduje że dioda w masowo produkowanych naświetlaczach obciążona jest w mniej więcej 30% nieco słabiej świecąc ale w praktyce układ staje sie niezawodny w kazdych warunkach .
Również w tym miejscu kupowałem naświetlacze z których wymontowywałem 12V diody i zastępowałem je 32V aby naświetlacze dostały kopa .
Nie wykluczam (jak wspomniałem ) że trafił sie egzemplarz inny ale to będzie dla mnie jako ciekawostka bo mi sie ostatnio na takie cudo nie udało trafić .
PS
oddzilną kwestią jest dokładnośc tego watomierza co by sie nie okazało jak z paskami JBL (ale bez urazy)
na koniec(tak na wszelki wypadek) : nie chce bronić swojego stanowiska do upadłego ani tym bardziej deprecjonować Twoich opinii
Z tego materiału wynika również bład jaki popełniłeś (zapewne) przy pomiarze mocy diody zaprezentowanego zasiacza Tam gostek wyraźnie to podkreślił .
Mówimy cały czas o mocy dostarczonej do diody a nie pobieranej z sieci - to jest zasadnicza sprawa . Nie mam zamiaru wchodzic z Tobą w jakieś spory techniczne bo na końcu może sie okazać że trafiłeś na jakiś egzemplarz który wymyka sie moim doświadczeniom .
Masowo w tych zasilaczach jest taki układ :
dioda COB 12V zasilana z przetwornicy 350mA
te diody występują w 2 wersjach :
12V/900mA
32V/350mA
takie pozorne niedopasowanie powoduje że dioda w masowo produkowanych naświetlaczach obciążona jest w mniej więcej 30% nieco słabiej świecąc ale w praktyce układ staje sie niezawodny w kazdych warunkach .
Również w tym miejscu kupowałem naświetlacze z których wymontowywałem 12V diody i zastępowałem je 32V aby naświetlacze dostały kopa .
Nie wykluczam (jak wspomniałem ) że trafił sie egzemplarz inny ale to będzie dla mnie jako ciekawostka bo mi sie ostatnio na takie cudo nie udało trafić .
PS
oddzilną kwestią jest dokładnośc tego watomierza co by sie nie okazało jak z paskami JBL (ale bez urazy)
na koniec(tak na wszelki wypadek) : nie chce bronić swojego stanowiska do upadłego ani tym bardziej deprecjonować Twoich opinii
- krzych_100
- Moderator
- Posty: 3937
- Rejestracja: 11 lut 2014 12:16
- Lokalizacja: Bytom
Jakie diody kupiłeś i jakie napięcie wyjściowe posiada zasilacz?Mateusz26 pisze:Dioda potrzebuje 900mA prądu a zasilacz który posiadam ma N wyjściu 4.2A czy dioda pobierze tyle prądu ile potrzebuje czy się spali?
Jeśli masz smykałkę do elektroniki, to złóż sobie taki zasilacz: viewtopic.php?t=20067. LM317T to wdzięczny stabilizator, schemat może jest skomplikowany, ale jest on z regulacją natężenia prądu wyjściowego (jasności świecenia). Można oczywiście prościej, bez regulacji, wtedy układ składałby się z 4 elementów.
Pozdrawiam
Krzysztof
------------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Prowadź dyskusję na Forum, nie na PW.
Krzysztof
------------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Prowadź dyskusję na Forum, nie na PW.
Parametry techniczne zasilacza:
Model: UP050T-1242LA
Napięcie wejściowe: 230V ~ 1A 47-63Hz
Napięcie wyjściowe: 12V-4.2A (moc 50W)
Wtyk : 5.5mm / 2.1mm, pin w środku
Długość przewodu: 1,8m
Dane techniczne diody
- Moc 10 W
- Barwa zimna biała
- Prąd 900 mA
- Napięcie 9 - 12V
Chcę podlaczyc 4 takie diodypod ten zasilacz
Model: UP050T-1242LA
Napięcie wejściowe: 230V ~ 1A 47-63Hz
Napięcie wyjściowe: 12V-4.2A (moc 50W)
Wtyk : 5.5mm / 2.1mm, pin w środku
Długość przewodu: 1,8m
Dane techniczne diody
- Moc 10 W
- Barwa zimna biała
- Prąd 900 mA
- Napięcie 9 - 12V
Chcę podlaczyc 4 takie diodypod ten zasilacz
Pierwsze 40 lat dzieciństwa w życiu mężczyzny jest najgorsze...
Później już jakoś leci
Później już jakoś leci
musisz każdą z tych diod podłączyć do tego zasilacza poprzez :
1. opornik 6,1ohm 3W
2. driver (poszukaj na allegro: Zasilacz/driver LED 1-7*1W 300mA 12/24V 0858
3. Ogranicznik prądowy driver LED 350mA/50V/11W /2857 (tytuł z allegro)
4. np stabilizator LM317 z opornikiem 3,3 lub 3,6 ohma 1W
elementy te zostały dobrane do zadysponowanego przez Ciebie radiatora i temperatury rzędu 35st w warunkach pokojowych (tem. otoczenia 21st)
najbardziej zalecany jest wariant 2 potem 3 lub 4 . Wariant 1 jest najtańszy najprostszy ale najgorszy chociaż zapewniajacy poprawną prace
Jeżeli zdecydujesz sie na inny większy radiator podam inne wartości elementów jednak lista będzie podobna (taka sama)
1. opornik 6,1ohm 3W
2. driver (poszukaj na allegro: Zasilacz/driver LED 1-7*1W 300mA 12/24V 0858
3. Ogranicznik prądowy driver LED 350mA/50V/11W /2857 (tytuł z allegro)
4. np stabilizator LM317 z opornikiem 3,3 lub 3,6 ohma 1W
elementy te zostały dobrane do zadysponowanego przez Ciebie radiatora i temperatury rzędu 35st w warunkach pokojowych (tem. otoczenia 21st)
najbardziej zalecany jest wariant 2 potem 3 lub 4 . Wariant 1 jest najtańszy najprostszy ale najgorszy chociaż zapewniajacy poprawną prace
Jeżeli zdecydujesz sie na inny większy radiator podam inne wartości elementów jednak lista będzie podobna (taka sama)
Radiator będzie troche zmieniony a mianowicie 4 diody na 4 plytkach 5x5x2 i te płytki na płycie 25x3.5x2 poproszę Cie o napisanie co powinienem zamowic
EDIT:
Wtedy schemat podlaczenia wyglądał by tak?
https://ibb.co/jzoiDS
EDIT:
Wtedy schemat podlaczenia wyglądał by tak?
https://ibb.co/jzoiDS
Pierwsze 40 lat dzieciństwa w życiu mężczyzny jest najgorsze...
Później już jakoś leci
Później już jakoś leci
- krzych_100
- Moderator
- Posty: 3937
- Rejestracja: 11 lut 2014 12:16
- Lokalizacja: Bytom
No to LM317T nie wystarcza, wymaga on napięcia wejściowego o około 4V większego (ok. 3V spadku na samym stabilizatorze + spadek maks. 1,25V na szeregowym rezystorze).Mateusz26 pisze:Napięcie wyjściowe: 12V-4.2A (moc 50W)
Musisz szukać albo jeden taki:
https://led-byt.pl/pl/p/Zasilacz-stalop ... 33-68V/425
albo 4 takie:
https://led-byt.pl/pl/p/Zasilacz-stalop ... -7-12V/204
Teoretycznie możesz spróbować podłączyć tak, jak napisałeś, ale 4 diody równolegle przez niewielkiej wartości opornik każda.
Tylko ten zasilacz jest tak na granicy i należy to policzyć, więc dodatkowe koszty to tylko oporniki.
Tutaj masz opisane zagadnienie wraz ze schematami (na końcu strony):
http://mikrokontrolery.blogspot.com/201 ... legle.html
Pozdrawiam
Krzysztof
------------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Prowadź dyskusję na Forum, nie na PW.
Krzysztof
------------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Prowadź dyskusję na Forum, nie na PW.