[25l]Rybki vs. krewetki

Tutaj zadajemy pytania dotyczące obsad naszych zbiorników

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Hinaru
Posty: 14
Rejestracja: 29 mar 2018 10:35
Lokalizacja: Warszawa

[25l]Rybki vs. krewetki

Post autor: Hinaru »

Cześć!
Na wstępie dodam, że jestem kompletnie zielony w tym temacie. Oczywiście przeglądałem internet i naczytałem się wielu różnych opinii...
Teraz przyszedł czas zasięgnąć waszej rady!
Dostałem akwarium 25l, wczoraj zalałem warszawską kranówką i załączyłem filtr.
Zastanawiam się nad obsadą. Wiadomo akwarium musi dojrzeć, więc mam trochę czasu do namysłu i dobrego rozplanowania.
Z tego co wyczytałem opinie są różne. Jedni uważają, że trzymanie rybek w tak małym akwarium jest nie dopuszczalne inni natomiast są zdania, że można trzymać. Pytanie brzmi jakie to są gatunki?
Jeżeli pozostają krewetki to również proszę o wasze opinie.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
krzych_100
Moderator
Moderator
Posty: 3937
Rejestracja: 11 lut 2014 12:16
Lokalizacja: Bytom

Post autor: krzych_100 »

Zmierz wodę w sklepie na twardość i odczyn (niektóre sklepy mierzą).
Woda w sieci z reguły jest zasadowa, więc krewetki owszem, ale np. kilka żyworódek Endlera powinno dać radę. Przy zbyt twardej wodzie kranowej bańka wody demineralizowanej (5l), aby obniżyć twardość. Do wody zasadowej należy poszukać roślin, rogatek byłby tutaj odpowiedni, ludwigia i jakiś mech powinny też dać radę.
Może ktoś jeszcze zaproponuje niewielką roślinę
W tak małym akwarium nie sposób trzymać większych ryb, takich zbiorników można używać jako zbiorniki kwarantannowe.
Pozdrawiam
Krzysztof
------------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem :)
Prowadź dyskusję na Forum, nie na PW.
Hinaru
Posty: 14
Rejestracja: 29 mar 2018 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hinaru »

krzych_100 pisze:Zmierz wodę w sklepie na twardość i odczyn (niektóre sklepy mierzą).