Zakup większego akwarium - 240l

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Malina107
Posty: 160
Rejestracja: 08 maja 2017 22:06

Zakup większego akwarium - 240l

Post autor: Malina107 »

Witam,
zamierzam przesiąść się z mojej 112 na 240 (chciałbym większe, ale niestety 120x40x50 to max, co zmieszczę w mieszkaniu...)

Zastanawiam się nad sprzętem używanym i potrzebuję porady.

1. Oświetlenie - aktualnie mam pokrywę z tym, że jest to bardzo niewygodne (podmiany, przycinki) i dlatego zastanawiam się nad belkami oświetleniowymi. Nie znam się w ogóle na belkach i ni wiem czego szukać - proszę o jakieś porady.

2. Filtr - czy HW-302 wystarczy? Obecnie w 112l mam TurboFilter 1500 z lawą wulkaniczną. Dużo osób ostrzegało, że to będzie za słaby filtr a w zupełności daje radę, dlatego też nie chcę specjalnie przesadzać z wielkością do nowego akwa.
Moja obsada to:
- 20 x Neon Czerwony
- 2 x Kiryśnik
- 10 x Kirysek
- 2 x Ramireza
- 3 x Otos
- 4 x Piskorek
- 2 x Paletka (są małe, 4-5 cm)
Docelowo w 240 chce mieć aktualną obsadę plus 3-4 paletki.

3. Szkło - jaka jest rozsądna cena używanego zbiornika?
MarJan
Akwarysta
Posty: 2371
Rejestracja: 23 kwie 2017 10:41

Re: Zakup większego akwarium - 240l

Post autor: MarJan »

Malina107 pisze: Moja obsada to:
- 20 x Neon Czerwony
- 2 x Kiryśnik
- 10 x Kirysek
- 2 x Ramireza
- 3 x Otos
- 4 x Piskorek
- 2 x Paletka (są małe, 4-5 cm)
Docelowo w 240 chce mieć aktualną obsadę plus 3-4 paletki.
Ło matko i to wszystko trzymasz w 112? :shock: Nie masz problemów z przerybieniem? Ile stoi ten zbiornik?
andypl33
Akwarysta
Posty: 1119
Rejestracja: 29 wrz 2006 20:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: andypl33 »