Zakladanie akwarium

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
ksadakas321
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2018 10:45

Zakladanie akwarium

Post autor: ksadakas321 »

Witam, jestem nowy w temacie. Chce założyć akwarium od podstaw lecz nie wiem jak się za to zabrać. Kupiłem używane akwarium z osprzętem ponad 300l (dosyć spore). Zabrałem się za czyszczenie, oczywiście nie używałem żadnych detergentów (płukałem zimna woda). Więc akwarium jest czyściutkie. W moim akwarium chcę mieć tylko żywe rośliny tylko jakie podłoże pod nie dobrać? pomocy!
andypl33
Akwarysta
Posty: 1119
Rejestracja: 29 wrz 2006 20:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: andypl33 »

A czy chcesz tanio czy drogo ?tanio to drobny żwirek lub piasek do piaskownic z marketu a pod spodem ziemia ogrodowa z gliną drogo to specjalistyczne podłoża firmowe. Efekt w obu przypadkach identyczny
MarJan
Akwarysta
Posty: 2371
Rejestracja: 23 kwie 2017 10:41

Post autor: MarJan »

300l to 300kg+waga samego szkła+waga podłoża+waga dekoracji typu korzenie, kamienie/skały...mam nadzieję, że brałeś to pod uwagę wybierając miejsce dla akwarium.

Co do podłoża to jest kilka opcji, podam te z piaskiem na wierzchu, bo to zawsze dobre rozwiązanie jeśli będziesz chciał mieć ryby denne lub kopiące [np. pielęgnice]. Więc na szkło, na całą powierzchnię [po za obramowaniem około 2cm przód i boki, co by nie było go widać po zasypaniu całości]dałbym styropian [0,5cm-1cm max styka]- dzięki temu jakiekolwiek dekoracje/obciążenie nigdy nie będzie bezpośrednio wpływać na dolną szybę, co zminimalizuje naprężenia i możliwość jej pęknięcia.