Czym karmić ryby i czy dobrze to robię

Co jedzą nasi podopieczni w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Maciek86
Posty: 57
Rejestracja: 02 cze 2018 11:56

Czym karmić ryby i czy dobrze to robię

Post autor: Maciek86 »

Moja obsada to
Bystrzyki Ozdobne
Kiryski Spiżowe, Panda i Albinoski
Zbrojniki
Ślimaki Helenki

Jestem zupełnie początkującym akwarystą i mam pytanie odnośnie karmienia rybek. Posiadam produkty takie jak karma mrożona Oczlik (w blistrach), suszoną Ochotkę, płatki dla ryb akwariowych Bio Vit Tropical oraz Green Algae Wafers Tropical (tabletki opadające dla zbrojników). I teraz tak, Oczlika (oglądałem na YTube) nie podaję zamrożonego tylko rozpuszczam w ciepłej wodzie i podaję rybkom. Oczlik ładnie opada na dno i jedzą go chętnie wszystkie rybki, jak go podaję to widać duże "poruszenie" w akwarium. Suszona Ochotka i płatki pływają po powierzchni wody i rybki nie jedzą tego. Nie podpływają do powierzchni, jedzą tylko to co opadnie częściowo (Bystrzyki w środkowej części zbiornika) lub zupełnie na dno (Kiryski i Zbrojniki). Tabletki dla zbrojników zawsze znikają :-).

Karmię dwa razy dziennie, rano podaję rozpuszczonego Oczlika wieczorem jedną tabletkę dla zbrojników. Czy to dobrze? Za dużo, za mało? Co z tym suszonym pokarmem i płatkami, dlaczego rybki tego nie jedzą i nie podjadają z powierzchni wody?

Co mogę jeszcze kupić mrożonego aby rybki były zadowolone i ładnie rosły oraz jaki żywy pokarm mogę podać dla takiej obsady? Czy pokarmem mrożonym mogę karmić codziennie?
MarJan
Akwarysta
Posty: 2371
Rejestracja: 23 kwie 2017 10:41

Post autor: MarJan »

widocznie ryby, które masz nie lubią zbierać jedzenia z tafli, możesz ten susz namoczyć odrobiną wody z akwarium- zalac go jakis czas przed karmieniem, aby się "napił" i wtedy może będzie chętniej jedzony...Twoje ryby nie lubią "chipsów" :D