45 litrowy baniak

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

tlmas
Posty: 20
Rejestracja: 26 wrz 2018 12:13
Lokalizacja: Inoworcław

45 litrowy baniak

Post autor: tlmas »

Witam! Jestem początkującym akwarystą i chciałbym założyć 45 litrowy baniak, wszystkie podstawy akwarystyki znam ale sprzed 30 lat bo wtedy jako nastolatek miałem akwarium., Dziś po 40 tce chciałbym założyć akwarium :D . Mam akwarium profilowane wymiary:50*30*30, kupiona już grzałka, filtr aqua fan 1 plus, podsypka pod żwir, JBL 2,5 Litra. Chciałbym jakiejś porady jaki żwirek, jaki kolor, i ogólnie jak zaaranżować to akwarium, czekam na wszelkie sugestie i porady. bądźcie wyrozumiali:)
pimowo
Posty: 575
Rejestracja: 04 sie 2018 19:42
Lokalizacja: Wołów k.Wrocławia

Post autor: pimowo »

Na początek musisz sobie zadać pytanie co chciałbyś uzyskać, jakie ryby miałyby pływać (dużego pola manewru nie masz w tak małym akwarium)
Musisz sprawdzić jaką masz wodę w kranie.
Ile chcesz wydać pieniędzy na początek.

Ogólnie mówiąc to na początek musisz się mocno zastanowić co byś chciał ;)
tlmas
Posty: 20
Rejestracja: 26 wrz 2018 12:13
Lokalizacja: Inoworcław

Post autor: tlmas »

Wode w kranie mam bardzo twardą. Chciałbym osadzić to akwarium roślinkami no i krewertki na dno i jakieś stadko małych rybek. A jeśli chodzi o sume do wydania to tak koło 300 zł
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15742
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Do takiego litrażu i bardzo twardej wody ryb nie polecam.

Krewetki oczywiście tak.

Polecam do poczytania:
http://www.akwaforum.pl/viewtopic.php?t=11338
Pozdrawiam. Barbara

akwaria 128l, 45l i inne, obsada różna, dużo roślin i krewetki. Nie stosuję chemii.

Akwarystyka to odpowiedzialność za żywe i czujące stworzenia, które nie krzyczą.

W najbliższych dniach będę mocno mniej dostępna na forum.
AleksanderK
Posty: 429
Rejestracja: 02 mar 2018 2:16