Akwarium najmniej obslugowe?

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Obserwator
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2019 21:43
Lokalizacja: SIECHNICE

Akwarium najmniej obslugowe?

Post autor: Obserwator »

Witajcie

Z góry przepraszam, pewnie temat był walkowany. Ale jestem początkującym.

Chciałem założyć akwarium 150-300l które będzie jak najmniej obslugowe. Chodzi mi głównie o czyszczenie, glony i ten najgorszy syf na dnie. Czy jest jakaś konfiguracja, zastosowanie filtrów, systemów, odpowiednich roślin/Gruntu czy rybek aby uzyskać takie najczystsze akwarium? Nie chodzi mi o systemy na milion, A tylko zminimalizowanie do minimum potrzebę czyszczenia zbiornika.
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15742
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Witam na Akwaforum.

Wystarczy prawidłowo i zgodnie z wszelkimi akwarystycznymi zasadami założyć nieprzerybiony zbiornik słodkowodny.

Nic więcej nie trzeba.
Pozdrawiam. Barbara

akwaria 128l, 45l i inne, obsada różna, dużo roślin i krewetki. Nie stosuję chemii.

Akwarystyka to odpowiedzialność za żywe i czujące stworzenia, które nie krzyczą.

W najbliższych dniach będę mocno mniej dostępna na forum.
goldi_
Posty: 1665
Rejestracja: 20 lut 2018 12:51
Lokalizacja: Piła

Post autor: goldi_ »

Najtańsze i najmniej obsługowe to malawi lub tanganika. każe inne będzie wymagalo większych nakladow zarówno pracy jak i nakladow finansowych
Biniu
Posty: 217
Rejestracja: 22 lis 2018 19:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Biniu »

Ja w swoim Low tech dna nie odmulam w ogóle. Mam dużo roslin, odpowiednią ilość ryb, a wodę zmieniam raz na 2-4 tygodnie w ilości 40L ma zbiornik 240L brutto.

Oczywiście nie mogę powiedzieć, że zbiornik jest jeszcze ustabilizowany, bo ma dopiero 5 miesięcy, ale do tej pory problemów nie było.