Problem z pH wody

Problemy z utrzymaniem czystości i odpowiednich parametrów wody

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Awatar użytkownika
LampiX
Posty: 6
Rejestracja: 23 cze 2019 16:40

Problem z pH wody

Post autor: LampiX »

Witam

Jestem początkującym akwarystą i założyłem zbiornik 90l, po jakimś czasie zaczęły mi padać rybki najpierw samice gupika, potem 1 skalar i 4 molinezje. Dziś odwiedził mnie tata z odczynnikiem pH wody i wyszło, że moja woda ma 11 pH, tak samo jak woda z kranu u mnie. Moje pyatnie brzmi, jak sobie poradzić z tą wodą, czy są jakieś preparaty żeby zmniejszyć pH??

Poniżej zdjęcie z badnia pH
Obrazek
Pozdrawiam LampiX
Awatar użytkownika
grzesi3k
Moderator
Moderator
Posty: 1640
Rejestracja: 11 sty 2018 0:17
Lokalizacja: Cork

Post autor: grzesi3k »

To na zdjeciu to test do zakresu 6-8ph, ciekawe jakim cudem mialyby wskazac pH 11 xD. Zreszta tam jest na bank wiecej niz zalecana ilosc kropli ;)

Poza problemem zwiazanym ze zlym pomiarem, problemem moze byc amoniak w swiezym akwarium, ktore nie ustabilizowalo cyklu - rybki zdychaja.

Moja rada na start: przeczytaj i zrozum instrukcje dolaczona do testu. ;)
MarJan
Akwarysta
Posty: 2371
Rejestracja: 23 kwie 2017 10:41

Post autor: MarJan »

Witaj, odczynnik ma zakres 6 do 8, skąd wiesz, że masz 11?
Aby obniżyć pH zakwasza się wodę kwasem...
temat, aby rozjaśnić:
viewtopic.php?t=12225

Samo pH to za mało, twardość wody jest równie ważna, dla obniżenia pH również, jeśli masz twardą wodę to obniżenie pH nie pomoże- ryby nie żyją w wodach twardych i kwaśnych jednocześnie. Zbadaj twardości GH i KH również...i takie podstawowe pytanie- podmieniasz część wody raz w tygodniu lub co 2 tygodnie chociaż?


...ogólnie od (_!_) strony zaczynam- piszesz, że początkujący jesteś...jak bardzo? wiesz co to cykl azotowy? pozwoliłeś zbiornikowi dojrzeć zanim wpuściłeś ryby? po jakim czasie od zalania akwarium je wpuściłeś (ryby)?