Pokrywa + oświetlenie prośba o porady !

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
bielu747
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2019 10:56
Lokalizacja: Wrocław

Pokrywa + oświetlenie prośba o porady !

Post autor: bielu747 »

witam,

na początku chciałbym się przywitać ponieważ jestem nowy na tym forum :)


Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad założeniem zbiornika ( nie jestem kompletnie zielony) w przedziale 52-70 l, niestety długość z przyczyn technicznych maksymalnie 50 cm więć litraż będzie uzależniony od wysokości i szerokości.

nurtują mnie pewne rzeczy mianowicie pokrywa i oświetlenie:

Co do pokrywy, jaką i czy zastosowac ? Pokrywa z tworzywa abs odpada w 100 % , ponieważ wygląda jak wygląda i aby zamontować dodatkowe oświetlenie budowa jej często w tym przeszkadza. czy może zlecić jakies firmie zrobienie pokrywy na wymiar ? czy może zrobić ją samemu np. rama z drewna/sklejki a środek z tworzywa lub tez innej sklejki/ tworzywo/ aluminium? czy może nie bawić się w pokrywy i zamontowac belke oświetleniową ?

co do oświetlenia, zastanawiałem sie nad zamontowaniem ledów, docelowo bym chciał mieć te min 0,4w/l ( + CO2 oczywiście :) ). i teraz pytanie czy kupić gotowe zestawy led znanych firm czy też może pobawić sie samemu i zrobić oświetlenie w klapie używając pojedynczych diOd czy też pasków led z min ip67 ? czy tak jak wyżej napisalem usunąc pokrywę i zamontowac belke ?

Z góry dziękuje za wszelaką pomoc !! :)


Piotrek
Awatar użytkownika
chemik4
Moderator
Moderator
Posty: 8009
Rejestracja: 04 maja 2006 14:57
Lokalizacja: Tworóg / Jemielnica

Post autor: chemik4 »

Cześć,
po pierwsze, przeniosłem temat do odpowiedniego działu.

Po drugie, możesz sam zbudować pokrywę, na forum jest kilka przyklejonych tematów o tym.

Po trzecie, jeśli umiesz lutować i znasz się trochę na elektryce/elektronice to nie ma problemu ze zrobieniem oświetlenia.
Pozdrawiam,
Kamil