Start nowego akwarium - 90 l - prośba o porady

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Torino
Posty: 2
Rejestracja: 23 wrz 2019 8:44

Start nowego akwarium - 90 l - prośba o porady

Post autor: Torino »

Witam,
Jestem początkująca w kwestii akwarium, potrzebuję waszej porady.
Założyliśmy zbiornik 90l. Wodę nalaliśmy w sobotę 16 września. Walczyliśmy filtr, przez kilka dni wrzucaliśmy kulki z bakteriami jak polecił Pan z zoologicznego, w sobotę 21 września pojechaliśmy do sklepu po rośliny. A że zakładamy akwarium dla dziecka, w jego pokoju, jako prezent urodzinowy, pojechał z nami do sklepu. Wróciliśmy z roślinami i rybami.... No nie dało się po prostu tak bardzo już chciał... (wiem, powinno dłużej dojrzeć...)
Kupiliśmy 18 neonów inesa, 2 pretniki karlowate, 4 żałobniczki, 4 tenczanki neonowe, 2 pielegniczki ramireza, 3 kosiarki, dwa Zbrojniki zwyczajne.
Moje pierwsze pytanie - czy nie za dużo? Obsade akwarium doradzał nam gość w sklepie, nam jedynie zależało na neonach. Gość wydawał się rzeczowy i z dużą wiedzą więc mu zaufaliśmy.
W transporcie padły 2 neony. Po wypuszczeniu do akwarium dobę później padł samiec tenczanki - duży, ładny, najlepiej wybarwiony. Cały czas pływał przy lustrze wody i coś zbierał a potem opadł na dno brzuchem do góry i padł.
Dziś dogorywa jeden Zbrojnik. Leży na roslince brzuchem do góry i ledwo dyszy...
O co chodzi?
Woda raczej twarda, mieszkam na mega prowincji, w zoologicznym na miejscu były tylko testy pH. Resztę zamówiłam z neta, dopiero do mnie idą. Nie mam też żadnego korzenia, kupię dziś bo przy zakupie ryb okazało się że gość ma tylko takie meeeega wielkie. pH wody ok 7. Temperatura 25-25.5 stopnia.
Czy mogę coś zrobić, żeby względnie poprawić rybom jakość życia żeby nie padały jak muchy?
Pomocy....