Rybki nagle zaczęły umierać

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Malweria
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2019 18:31
Lokalizacja: Kleve

Rybki nagle zaczęły umierać

Post autor: Malweria »

Jestem początkującym akwarystą, mam akwarium 84 l od półtora miesiąca. Miałem w nim 8 brzanek, 12 neonków, 3 glonojady, parke pielęgniczek ramireza, parke gurami i parke skalarów. Tak wiem że to za dużo rybek na takie akwarium. Kiedy testy wykazały że mam za wysokie pH i twardość wody wlałem płyny które miały to ustabilizować. Założyłem bimbrownie bo roślinki umierały. Następnego dnia znalazłem 4 martwe brzanki. Odłączyłem bimber bo pomyślałem że jest nieszczelna i to przez nią. Potem był w miarę spokój ale skalary ciągle pływały przy powierzchni A samica ramireza siedziała bez ruchu przy powierzchni. Po paru dniach zauważyłem że dwie z brzanek zaczęły bardzo dziwnie pływać jakby były rażone prądem. Wylowilem je do miski z wodą ale po chwili umarły. Następnego dnia rano znalazłem jeszcze dwie martwe i zauważyłem że jeden neonek ma dziwne plamy. Dzisiaj po pracy był już całkowity Armagedon. 3 glonojady i neonek martwe, blade i z dziwnym nalotem, wszystkie roślinki które jeszcze wczoraj wyglądały normalnie dzisiaj jakby uschly, na korzeniu zebrał się też dziwny biały mech jakby pleśń a pozostałe rybki mają biały nalot na pletwach ale chociaż żyją. Wylowilem je do wiadra i tam siedzą z grzałką. Popełniłem dużo błędów początkującego, za bardzo się napalilem i strasznie tego żałuję ale nie chce żeby pozostałe rybki umarły. Co im jest jak je leczyć. Zostały mi gurami pielegniczki skalary i 11 neonków, co z nimi zrobic
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15745
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Radzę natychmiast oddać ryby i zacząć od poznawania podstaw akwarystyki.

Podaj nam informacje o akwarium zgodnie z Regulaminem Działu Choroby.