Obsada pierwszego w życiu akwarium 120l.

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
czorny
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2019 19:59

Obsada pierwszego w życiu akwarium 120l.

Post autor: czorny »

Cześć, naoglądałem się w internecie zdjęć akwariów bujnie porośniętych roślinami i sam chciałem mieć taką dekorację w domu ;)

Akwarium już mam, 120l 80x50x35. Standard. Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o akwarystykę, dlatego na początek chciałem zacząć od czegoś małego.

Co do sprzętu, to wszystko jest w trakcie zakupów, poczytałem o tym trochę, wydaje mi się, że wiem co robię ;)

Coś tam na temat roślin, oświetlenia, filtracji, napowietrzania już doczytałem, więc z tym póki co nie ma problemu.

Chciałem zapytać Was o obsadę takiego akwarium. Zależy mi głownie na ładnych, zielonych, dobrze oświetlonych roślinach. Nie chcę mixu XXX gatunków ryb. Myślałem o tym by w zbiorniku były tylko neony tetra/razbory klinowe + krewetki. Wszystkie są spokojne, grzeczne, więc raczej będą do siebie pasować. Pytanie brzmi o ich ilość. Jak dużo rybek z krewetkami mogę umieścić w takim zbiorniku? Może jednak powinienem dorzucić jakieś ślimaki/glonojady?

Bardzo proszę o komentarz i łaskawe podejście, bo tak jak na początku napisałem, jestem totalnie zielony i to mój pierwszy zbiornik. Nie bijcie ;)

Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
grzesi3k
Moderator
Moderator
Posty: 1640
Rejestracja: 11 sty 2018 0:17
Lokalizacja: Cork

Post autor: grzesi3k »

No fajnie, napisz jakie światło tam planujesz to będzie można doradzić rośliny.

Rozejrzyj się za korzeniem, woda i krewetki będą szczęśliwe. Dlaczego woda? Bo musiałbyś z taką obsadą raczej trzymać ją lekko kwaśną i do tego miękką. Zobacz jaką masz wodę i czy dasz radę, albo czy jest sens walczyć o jej parametry.

Jeżeli miałyby być tylko dwa gatunki to ja bym celował po 15 sztuk z każdego gatunku.
czorny
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2019 19:59