Nadęty zielony brzuszek u ryb

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Woolfgrund
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2021 10:52

Nadęty zielony brzuszek u ryb

Post autor: Woolfgrund »

Witam wszystkich,
Jestem totalnie początkującym akwarystą. Postawiłem swoje pierwsze akwarium 10l. Postało dwa tygodnie z raz częściowo wymienioną wodą. Wpuściłem ryby 4 dni temu (8 razbor klinowych, 1 glonojad i 1 krewetka) i dzisiaj pojawiły się u nich nadęte zielone brzuszki. Karmię je raz dziennie ilością około połowy łyżeczki karmy, do tej pory raz dałem zamiast suchej karmy mrożony pokarm. Są ruchliwe (nawet chyba za bardzo) i zdają się być ociężałe z wyjątkiem krewetki, która pozostaje od wczoraj ciągle w miejscu. Czy to jednak zbyt duża ilość karmy czy rozwijająca się choroba? Jedyne niesprzyjające warunki dla nich mogą stanowić: zbyt mocny filtr i wełniak, który aktualnie zwalczam z żabińca (dodaję do wody żelazo raz dziennie). Oświetlam 7h dziennie. Dodam jeszcze, że ryby pływają głównie w jednej części akwarium.
Proszę o pomoc :C
(zdjęcia w załączniku)
Musiałem przesłać je w takiej formie, bo maksymalny rozmiar zdjęcia to 1mb
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
owlman
Posty: 740
Rejestracja: 19 lis 2017 13:20
Lokalizacja: Bruksela

Re: Nadęty zielony brzuszek u ryb

Post autor: owlman »

Czesc. 10 litrow to nie zbiornik dla ryb . Jakie sa parametry wody ? Jak wyglada filtracja ? Za wczesnie wpusciles ryby . Czy wiesz co to jest cykl azotowy ?
Woolfgrund
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2021 10:52

Re: Nadęty zielony brzuszek u ryb

Post autor: Woolfgrund »

Parametrów wody nie zmierzyłem. Nie miałem pieniędzy na testy, które były bardzo drogie. Filtr Aquael Turbo Mini jest z gąbką o parametrach 220-240V~50Hz 320l/h 4,4W
Awatar użytkownika
owlman
Posty: 740
Rejestracja: 19 lis 2017 13:20
Lokalizacja: Bruksela