Nowo założone akwarium/pomocy/ ocieranie się rybek

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Zyga88
Posty: 13
Rejestracja: 07 lis 2021 21:59

Nowo założone akwarium/pomocy/ ocieranie się rybek

Post autor: Zyga88 »

Dzień dobry wszystkim ☺️ na początku przepraszam jeśli temat który poruszam już istnieje.
Jestem początkującym akwarystą jeśli można oczywiście to tak nazwać ponieważ to o co zapytam i to jak zacząłem (niepoprawnie) zakładanie zbiornika troszkę woła o pomstę do nieba i sam się do tego przyznaję...
Zacznę więc od tego jaki sprzęt oraz baniak posiadam...
Otóż z uwagi na to iż łatwiej utrzymać czystość w większym zbiorniku zdecydowałem się na akwarium 200 litrów narożne dlatego że miałem niewykorzystany narożnik i idealnie się tam wkomponował.

* Filtr Hanza 303B oraz 1400l/ min
Prefiltr HW-603 którego jeszcze nie zainstalowałem ponieważ czekam na przesyłkę zaworków żeby połączyć go z filtrem głównym. W filtrze głównym tylko zeolit.
*. Brzęczyk o wydajności 400 l/min plus kamień napowietrzający cały czas działa na max
Oświetlenie jedna świetlówka LED plant polskiej firmy (nie pamiętam jakiej) 14 w plus 11 sztuk diody modułowe o mocy 1 Wat ( wiem pewnie za mało ? )
*. Akwarium średnio obsadzone roślinami w sumie jakieś 10 roślin anubiasy, kryptokoryny i inne niewymagające plus jakieś pływające
Duży korzeń, podłoże średnioziarnisty żwir, grzałka zamontowana ale nie wymaga włączenia ponieważ w akwarium cały czas temperatura między 25.9-26.5 więc raczej odpowiednia. I teraz moi drodzy pytana skierowane do was doświadczonych...