Choroba neonowa?

Forum o leczeniu i profilaktyce ryb w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
SmoQ1988
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2023 14:22

Choroba neonowa?

Post autor: SmoQ1988 »

Jestem początkującym akwarysta.

Start akwarium zrobiłem w listopadzie 2022, do tej pory oprócz glonów nitkowatych, które nawiedziły w kwietniu moje akwarium nie miałem żadnych problemów.

Dzisiaj zauważyłem, że jeden z Neonów wyblakł (czerwony pasek), przestał jeść i tylna płetwa "ucieka" do góry. Neonek nie chowa się w roślinach, przebywa w grupie, ale jego wygląd trochę niepokoi.

Co mam teraz zrobić?
Czy to jest tak zwana choroba neonowa? Czy jakiś fizyczny uraz, bo mógł ją np. uszkodzić szalejący w akwarium Kirysek sterbay?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MYF19
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2022 18:14
Lokalizacja: Północ

Re: Choroba neonowa?

Post autor: MYF19 »

Niestety to może być "choroba neonowa"
1. Izolacja wszystkich ryb mających jakieś objawy - Generalnie to są to ryby do uśpienia :( - nie do wyleczenia.
- Gdy to tylko pojedynczy przypadek można próbować lać środki na pierwotniaki - ale nie ma żadnych gwarancji, że to coś da :cry:
2. W przypadkach gdy zarażeniu ulegają inne ryby - to niestety cała zawartość akwarium jest do wywalenia :( - a szkło do dezynfekcji środkami do zwalczania sporów.
Ps. Nie znam się na chemii do Aqua i nie chcę się znać.
390L za grosze na jakiejś wyprzedaży :D
Lubię samoróbki 8)
Uwielbiam naturalne multi-kulti - od bakterii do drapieżników :lol:
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15745
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Choroba neonowa?

Post autor: BARA »

Jakie masz parametry wody w akwarium? Większość chorób ryb akwariowych (poza urazami mechanicznymi) bierze się poprzez osłabienie ryb ze względu na niewłaściwe warunki hodowli.