Sprzęt do akwa ok. 500l

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Skaral
Posty: 13
Rejestracja: 22 sie 2007 20:12

Sprzęt do akwa ok. 500l

Post autor: Skaral »

Mam pytanie. Mam zamiar sobie kupić akwarium o około 450-500l pojemności. Jaki polecacie do tego sprzęt. Jestem w tym kompletnie zielony i nie wiem co kupić. Z góry THX za odpowiedź.
markus383
Zaawansowany akwarysta
Posty: 1458
Rejestracja: 18 maja 2007 22:28
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: markus383 »

Ja mam do swojej przyszłej 450 kupić coś takiego:
-filtr TetraTec 1200
-napowietrzanie Tetra APS 400
-grzałka Jager TSRA 200W
-oświetlenie 200W
To jest chyba dobry i w miarę tani zestawik :wink: [/quote]
Awatar użytkownika
Palmer_fm
Początkujący pomocnik
Posty: 139
Rejestracja: 29 cze 2007 20:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Palmer_fm »

To jest już na forum wystarczy poszukać

A w dużym skrócie to tak:

1. Filtr zewnętrzny
TetraTec 1200 jeden z lepszych filtrów sam go posiadam i jestem z niego bardzo zadowolony. Na rynku jednak jest dużo dobrych firm i ogólnie jest w czym wybierać na forum dużo o tym jest pisane wszystko zależy od portfela.
tu masz link do filtru TetraTec:
http://allegro.pl/item225522058_tetra_t ... isow_.html

2. Grzałka
200W. może być za mało ja na takie akwarium polecam 300W, koniecznie z termostatem. 300W jest po pierwsze bardziej ekonomiczna bo włącza się na krócej szybciej nagrzewając wodę do odpowiedniej temperatury.
Tu praktycznie każda firma jest dobra ważne aby był termostat (ułatwia życie)

3. Napowietrzanie
To wydaje mi się zbędne jednak wszystko zależy od tego co będziesz trzymał w akwa i ile będzie roślin i czy będzie nawożone CO2. Funkcję napowietrzania doskonale spełnia deszczownica która jest w filtrze.

4. Oświetlenie